خانه > مطالب روزمره > من این کاره نیستم

من این کاره نیستم

همیشه، در تمام طول عمرم، از وقتی یادمه 4 سالم بود و توی مطب دکتر با یه بچه هم سن و سالم دوست شدم، و در هر نوع ارتباطی که داشتم، اعم از دوستانه، شغلی و …. فقط یک چیز برام مهم بوده و هست: «اصل و مفهوم دوستی»
هیچ وقت نفهمیدم که چرا بعضی ها در هر نوع ارتباطی منتظر عوامل جانبی، اقدام طرف یا طرفهای مقابل و … میمونن. نمیدونم علتش خودخواهیه؟ یا خود برتر بینی؟ یا مصلحت اندیشی؟ یا شاید هم معانی خوبی داشته باشه و من نمیفهمم. امکانش هست…
به اعتقاد من، عده ای از آدمها فقط به دنبال قدرت هستن برای آزار دادن. وقتی این رو کشف میکنن که با قدرت چطور میتونن دیگران رو آزار بدن، خیلی خوشحال میشن، شاخ های روی سرشون سبز میشه و …
قدرتمندترین آدمها ، کسایی هستن که ما دوستشون داریم. معشوق بودن برای معشوق یه قدرت خیلی بزرگه، حالا اگه این معشوق (یا در مورد دوستی، این دوست) از این قدرت آگاه بشه و بخاد ازش سو استفاده کنه، خیلی راحت میتونه این کار رو انجام بده.

احتمالا دوستی برای من با اون معنی عمومی که توی اجتماع هست فرق داره.
شاید عشق یه چیز ناخود آگاه باشه. آگاهی نقش کمی توش داشته باشه و اراده طرف در کم و زیاد کردنش بی تاثیر باشه.
شاید…
شاید…
ولی دوستی، یه فرایند آگاهانه هست. وقتی آدم دوست انتخاب میکنه، فارغ از جنسیت و سن و سال و… اون دوست، میدونه که با کی طرفه. این آگاهی ارزش زیادی داره. چون وقتی با آگاهی، به ارزش چیزی پی ببریم، کمتر کسی میتونه خرابش کنه، کمتر عاملی میتونه نابودش کنه و …

و بدترین نوع ارتباط آدمها، به اعتقا من، عادت کردن هست. «عادت»…
چقدر زشت و بده ارتباطی که به خاطر عادت به وجود بیاد و ادامه پیدا کنه. خیلی بدبختی بزرگی محسوب میشه….

پ.ن: فکر میکنم باید یک پروتکل منع استفاده از سلاح های عشقی توسط سازمان ملل تهیه بشه و به امضای همه مردم برسه 😉 اینطوری اوضاع خیلی بهتر میشه!

نظر شما چیه؟

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

