خانه > مطالب روزمره > به به، بودو بیا بازی !!!!

به به، بودو بیا بازی !!!!

پیرو دعوت دوست گرامی «جوجو» مطالب زیر جهت روشن شدن اذهان عمومی خدمت جنابعالی عنوان میگردد، امیدوار است مورد قبول واقع گردد

کتابهایی که نخوندم:

1- یه کتاب فلسفه و اخلاق کانت بود که تا نصفش خوندم و یه دوست نامرد به اسرار ازم گرفت و داغشو به دلم گذاشت. بعدشم دیگه یادم رفت بخرمش دوباره. آخه اون دوستم معتقد بود که هر کی کتاب امانت بده احمقه، و هر کسی هم کتاب امانت گرفته رو پس بده از اون هم احمق تره
2- کتاب دن کیشوت رو هر چی خواستم بخونم نتونستم. نمیدونم چرا اصلا نمیتونم باهاش ارتباط بر قرار کنم.
3- کتاب عاشقانه ها جبران خلیل جبران رو هم هیچ وقت نتونستم تمام کنم. فکر کنم هزار باری از اول شروعش کردم و وسطش ولش کردم
4- یه کتاب جبر و احتمال مهندسی هم بود که حتا یه برگشم نخوندم ولی خدائیش امتحانشو 18 گرفتم
5- کتاب حسنی و لاکپشت رو هم با اینکه 10 صفحه هست همیشه فقط عکساشو نگاه کردم
6- یه کتاب دیگه هم بود که همیشه دوست داشتم بخونمش ولی نشد الان اسمش یادم نیست

کتابهایی که خوندم و خیلی بهم چسبید:

1- جهانهای گمشده (تاریخی) نوشته: آن تری وایت. کتاب خیلی جالبی بود.
2- تاریخ صنایع و اختراعات هم کتاب بسیار جالبی بود.
3- شبح اپرای پاریس هم رمان جالبی بود.
4- بعد پنهان اثر ادوارد ت.هال هم کتابی بود که در تائید نظریات خودم خیلی کمکم کرد. یه طوری باعث اعتماد به نفس و تائید اعتقاداتم در خصوص ارتباطات انسانها و محیطهای حسی شد.
5- بازیگری به شیوه متد، هم کتاب جالبی بود. خیلی خوشم اومد ازش.
6- تاریخ موسیقی اثر … (سه تا نویسنده داره و اسماشون یادم نیست) خیلی جالب بود. چون به زندگی 30 موسیقی دان برتر دنیا (از پیش از باخ تا دوران معاصر – شوپن و شوبرت و اشتوک هایزن و استرائوس و …) پرداخته بود و با زبان بسیار ساده و جذابی به تشریح علل ساخت قطعات مختلف و معروف و تاثیر مسایل زندگی شخصی روی قطعاتشون پرداخته.
7- یه کتاب عاشقانه ها هم هست که یه کتاب مصوره. راستش اول خریدمش که به دختر عموم که 5 سالشه هدیه بدم. ولی وقتی نشستم ورقش زدم اصلا دلم نیامد به کسی هدیش بدم، اینقدر که قشنگه. هر سالی هم که از تولدش میگذره میگم امسال میدم بهش ولی… خوب چه میشه کرد… حالا گذاشتمش که اگه یه فرد واقعا عزیز تو زندگیم پیدا شد بدم به اونم ازش لذت ببره.
8- مجموعه کتابهای یونیسف هم که عاشقشم. هر وقت از جلوی فروشگاه هاش رد میشم یه ساعتی وقتم پر میشه
9- داستانهای خوب برای بچهای خوب هم همیشه تو ذهنم مونده. شاید به خاطر جلدهای ساده ولی پر مفهومش.
10- قصه های من و بابام رو هم همیشه دوست داشتم. هنوزم بعضی وقتها میشینم میخونم و میخندم.

البته کتابهای خیلی زیاد دیگه ای خوندم که مورد علاقم هستن. تقریبا 600 تا کتاب توی کتابخونه خصوصیم دارم که حدودا 500 تاشو خوندم (کتابهای درسی رو جزو این حساب نمیکنم) ولی خوب تقریبا به همین تعدادم توی کتابخونه بابا و مامانم هست که بخشی از اونها رو هم خوندم ولی … خوب به طور کلی اگر آدم از کتابی خوشش نیاد نمیخوندش خوب

موسیقی های مورد علاقه:

1- اول از همه کمل (CAMEL) رو خیلی دوست دارم. چون تم موسیقی اون یه چیزی بین موسیقی راک اصیل و موسیقی سنتیه. از بین قطعاتش اینا رو بیشتر دوست دارم. Ice, Harbor Of Tears و البوم Stationary Traveler و Outcast of the Icland رو دوست دارم. این البوم جدیدشم محشره که اسمش یادم نیست.
2- پینک فلوید هم که خوب طبیعیه خصوصا آهنگهایی مثل Marooned , time , shine on you crazy diamond, High Hops و …
3- انیگما رو هم خیلی دوست دارم. تقریبا همه آلبومهاشو. ولی خصوصا این آلبوم اخیرش Borgia Pecado Mortal خیلی محشره. خصوصا قطعه pecado mortal , Lucahre خیلی …. آلبوم Le roy est mot vive le roy هم که جای خود داره.
4- یه زمانی کریس د برگ هم گوش میدادم. تمام آهنگهاشو به طور کامل حفظ بودم. هنوزم یه تعدادیش تو ذهنم هست. خصوصا Border line , snows of newyork, Separate Tables, In Your In Your Eyes و …. البته الان چندتایی از آهنگهاش بیشتر یادم نیست. دیگه مال دوران شباب بوده و الان فراموشیدم
5- این یارو Mark Knopfler هم بعضی آهنگهاش قشنگه.
6- Idian Sacred Spirit هم گروه مورد علاقه من هست. خیلی توی خلصه (خلسه؟) میرم با شنیدن آهنگهاش…
7- ولی از همه اینها که بگذریم، باید بگم که عشق اول و آخر من «یوهان سپاستین باخ» هست. خصوصا قطعات آوازی باخ با هیچی قابل مقایسه نیست. متاسفانه از این قطعات فقط یک کاست قدیمی دارم که مثل شیشه عمرم میمونه. میترسم بگذارمش توی دستگاه و پخشش کنم و پاره بشه و شیشه عمر منم همراه باهاش در بره و …. خدائیش هر کی داشته باشه روی کامپیوتر من حاضرم کلی بابتش پول بدم.
8- ونجلیس هم جزو موسیقی های مورد علاقه منه. موس
یقی منطقی و ریاضی مانندش، خصوصا Movement هاش منو دیوانه (تر) میکنه. از این جهته که خیلی گوش نمیدم. مگر تنها باشم. وگرنه حتما مرتکب قتل در حال جنون میشم. آخرین باری که دیگه قصد کردم فقط توی تنهایی گوش بدم، یه دفعه متوجه شدم که دارم با سرعت 180 کیلومتر در ساعت پشت فرمون ماشین به سمت نقطه ای نامعلوم در افق حرکت میکنم
9- سوپر ترامپ هم ای، بدک نیست. خصوصا اون آلبوم Break Fast in america که خیلی قشنگه.
10- آلبومهای شخصی راجر واترز هم خیلی قشنگ هستن. خصوصا the pros and cons of hitchhiking و قطعه سکسوال رولوشن.
11- به این لیست اضافه کنید Bonjovi , gary more, …

موسیقیهای مورد تنفرم:

1- اندی اینشالا خدا نسلشو از روی زمین برداره
2- کل موسیقیهای لس آنجلسی نامفهوم و بیمعنا که شعراشو دونه ای 3750 تومن از دور میدون امام حسین خریداری میفرمایند
3- 50 Cent
4- اسکوتر
5- و خیلی چیزهای دیگه.

ولی اینجا جا داره از آلبوم What Remember Is Vioce که دکلمه اشعار فروغ فرخزاد توسط خودش به همراه آهنگهای Camel و Pink Floyd هست کمال تشکر رو داشته باش! زیرا به نظر من کسی که این آهنگها و اشعار رو کنار هم گذاشته فهم و شعور خوبی از فروغ و پینک فلوید و کمل داشته. چون عبورش از کنار مغز آدم مثل نسیمه. هیچ بریدگی و اشتباهی درش پیدا نمیشه.

خوب حالا کی رو دعوت کنم؟ هر کی اول کامنت گذاشت اونو دعوت میکنم

**بعد نوشت: آها نظرم عوض شد. اینا رو دعوت میکنم: بهمن ، دکتر کرمانپور و احسانه … البته خیلی ها رو دوست دارم دعوت کنم. ولی یه سری رو به دلایل سیاسی میترسم دعوت کنم

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. Parisha
    مارس 1, 2008 در 12:46

    یوهووووووووو من اول.
    حالا هی من تو رو دعوت می کنم هی تو منو دعوت کن 🙂 باورم نمیشه به تنهایی 600 جلد کتاب تو کتابخونه ات داری. فکر می کنم یه شبیخون به اون کتابخونه لازمه

  2. ♣آوای سکوت♣
    مارس 4, 2008 در 07:37

    احتمالاً منظورت از دلایل سیاسی که من نیستم . چون هر چی از خاطره از جاهای خوب داشتم پاک کردم . میتونی ببینی، به جاش یه تصویر جالب گذاشتم

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

