خانه > مطالب روزمره > موسیقی، ساز، مستی

موسیقی، ساز، مستی

وقتی بچه (تر) بودم، همیشه هر قطعه آهنگی رو تا اونجاییش که خواننده نداشت گوش میکردم! یادمه که چند تا قطعه رو طوری بریده بودم و به هم چسبونده بودم که خواننده هاش معلوم نبود و هر که میشنید کلی میخندید!
ولی در چند سال اخیر یکمی نظرم تغییر کرده، دیگه خیلی آهنگها رو با آواز هم گوش میدم. در واقع از وقتی که با تاثیر مفهوم شعر در موسیقی آشنا شدم دیگه درگیری زیادی با خواننده ندارم.
به همین دلیل بود که همیشه بیش از اینکه به سمت موسیقی آوازی کشیده بشم، به سمت موسیقی اینسترومنتال (instrumental) علاقمند بودم.
به نظرم میرسه حسی که هر صدای سازی به آدم منتقل میکنه با هیچ کلمه و جمله ای قابل انتقال نیست. از این لحاظه که هنوز هم وقتی قطعات موسیقی کلاسیک باخ، بتهون، موزارت و … رو گوش میکنیم، از پس تمام این قرون و اعصار زیباترین و عمیقترین احساسات وجودمون رو لبریز میکنه.
امروز داشتم چند اجرای جالب از باخ رو به وسیله گیتار گوش میدادم. البته به نظرم هیچ وقت زیبایی اصل قطعه رو با اجرای کنسرت فیلارمونیک لندن یا اتریش نداره، ولی تلاش خوبی بوده. بعدش سعی کردم با تب هایی که توی اینترنت پیدا کردم یک قطعشو بزنم، ولی زهی خیال باطل! سخت تر از این بود که فکر میکردم، بدون نت خیلی سخته، تب شاید برای خیلی موارد (راک و پاپ) مناسب باشه، ولی برای این یکی به نظر من همون نت بهتر بود.
دوستانی که علاقمند بودن میتونن این اجرا رو به همراه اجرای کلیه آثار باخ از من دریافت کنن. البته اگر اینترنت پر سرعت داشته باشن
امروز روز خوبی بود، از این جهت که تونستم متن شعر (lyric) آهنگ Luchare از آلبوم Borgia Pecado Mortal انیگما رو هم استخراج کنم
در مورد این آلبوم قبلا همینجا نوشتم، ولی هر چی بیشتر گوشش میدم بیشتر عاشقش میشم. از بین آهنگهای این آلبوم دو قطعه Pecado Mortal و Lucahre خیلی منو تحت تاثیر قرار داد. قطعه اولی از نظر مفهوم شعری با خیلی از آثار ماخر انیگما متفاوته. چون حس و حال مست کننده ای داره که آدمو بسیار به رفتارهای خودش مشکوک میکنه.
توصیه میکنم حتما این آلبوم رو گوش بدید. و اگر هم خواستید لینک دانلود محیاست!

بعد نوشت!: دوستان اگر کمک های نقدی خودشون رو به عنوان عیدی به حساب بنده در سویس واریز نمایند اونوقت بنده قادر خواهم بود که یک Effect برای این گیتار سایلیت بیچاره خودم (که در تصویر مشاهده میفرمائید!) بخرم که یک مقدار از سایلنتی در بیاد! بنده خدا اینقدر بدون افکت نواخته شده که پاک حال و هوای سه تار پیدا کرده! میترسم اگه یه روز بهش افکت وصل کنم رو دل کنه و اسهال و استفراغ ….

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. Akbar Torabi
    مارس 25, 2008 در 19:47

    اي بابا دم از كمك نقدي زدي ما كه خودمون به كمك غيره نقدي بيشتر محتاجيم عزيزم
    از اونجايي كه منم همانطور كه تو خط بالا اشاره كردم طرفدار كمك غيره نفدي گفتمان ، برائت از مشركان و مخالف بورژا و طبقه بندي اجتماعي هستم برات يه پيشنهاد فرهنگي دارم
    ..
    .
    .
    .
    .
    ..
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    ..
    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .

    اندكي صبر كن
    الان مي گويم
    انتظار بد درديه؟
    ببين اونايي كه تواتاق انتظار پشت دره اتاق عمل هستن چي مي كشن؟

    نچ نچ

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .نميدونم (( مصطفي كمال پور تراب )) رو مي شناسي يا نه ؟ وولي خب ايشون كتابي داره به اسمه
    تئوري موسيقي
    كه جديدا با ويراست سوم و تجديد نظر كلي روانه بازار نشر شده البته بعد از 33 دوره چاپ ، اينطور كه تو پيشگفتار اين كتاب هست خيلي ها اين كتاب رو مطاعاليدن مثه : عباس رنجبران ، تادر مشايخي ، لوريس چكناواريان ، شهرذاذ روحاني ، گوساله ( همون مجيد انتظامي) و… خيلي هاي ديگه فمن مثوجه شدم فقط تام گرانبهاي شما در اين سياهه نيست ، مي تونم اين كتاب رو بخوني و به فرمامينش عمل كني تا اسم شما هم در دوره بعديه چاپ مجدد چاپ بشه

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

