خانه > مطالب روزمره > نمایشگاه نقاشی در خانه هنرمندان

نمایشگاه نقاشی در خانه هنرمندان

امروز بدون برنامه ریزی قبلی به نمایشگاه نقاشی در محل خانه هنرمندان رفتم. در بین آثار ارائه شده چند اثر توجه من رو خیلی جلب کرد که البته نتونستم تصویر مناسبی ازش تهیه کنم.
ولی هدفم از نوشتن این مطلب شرح آثار نیست! بلکه هدفم انتقاد از عملکرد مدیران خانه هنرمندان هست.
متاسفانه نمایشگاه از لحاظ چینش و نورپردازی بسیار ضعیف و نا امید کننده بود. آثار بسیاری در پشت درها و پنجره های باز قرار گرفته بودن!! آثار که در راهرو ها نصب شده بودن به دلیل نور بسیار کم و نا مناسب قابل بررسی دقیق نبودن، و بدبختانه هیچ کسی هم برای جوابگویی در دسترس نبود!! چند خانم لم داده روی صندلی ها و با اخم نشسته بودن و با تلفنهاشون حرف میزدن! انتظار نیم ساعته من برای اتمام تلفنها و صحبت هم بی نتیجه موند تا با تاسف فراوان نمایشگاه رو ترک کنم و چاره ای جز آه نداشته باشم.
خیلی خوبخشتم که هیچ وقت در چنین نمایشگاه هایی اثری ارائه ندادم. چون هرچند آثارم ناچیز و بی مقدار باشن ولی تحمل نمیکنم که اثرم در فضای تاریک پشت یک در قرار بگیره و …
به هر حال وقتی اثری برای نمایش در یک نمایشگاه انتخاب میشه باید با رعایت تساوی به اون اثر احترام گذاشت.
نکته ای که باز هم باعث تاسف من شد شکستگی قابهای چند اثر بود که مشخصا شکستگی های تازه ای بودن. ضمنا در لحظه حضور من خانم محترمی (!!!) با لبه کیفشون خط بد فرمی بر روی یک اثر قرار دادن! دیگه واقعا تحملم داشت سر ریز میشد ولی چون میدونستم که درگیری بیموردی پیش میاد چاره ای جز سکوت نداشتم…
خیلی متاسفم که آخر و عاقبت این نمایشگاه ها به اینجا ختم میشه. اونم در مکانی که اسم «خانه هنرمندان» رو به دوش میکشه….
متاسفم، متاسفم…

با تمام این اوصاف باز هم توصیه میکنم برای احترام به هنرمندان نقاش و بهره گیری از زیبایی این آثار از این نمایشگاه دیدن کنید. و اگر دستتون به مسوولین رسید از قول من هم انتقادی داشته باشید، من که دستم به کسی نرسید….

(شرح عکس: اثر زیبایی متعلق به خانم منیژه صحی – به نمایش در آمده در نمایشگاه نقاشی در خانه هنرمندان در اردیبهشت و خرداد سال 1387 شمسی)

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

