خانه > مطالب روزمره > بودن یا نبودن، آیا واقعا مساله این است؟؟

بودن یا نبودن، آیا واقعا مساله این است؟؟

امروز یک لینک جالب به دستم رسید. (البته نمیتونم اینجا بیارمش) در این لینک، یکی از افرادی که من شناخت نسبی نسبت به ایشون دارم در حال یک فعالیت هنری دیده میشن.
خوب تا اینجاش هیچ مشکلی نیست. همون موقع یک سوالی ذهن من رو به خودش مشغول کرد:

«مفهوم واقعی هنرمند چیست؟»

پاسخ گویی به این سوال بخش اعظمی از مشکلات بشر رو حل خواهد کرد! چرا؟ چون:

این فرد فوق الذکر، همواره خودش رو بسیار افتاده و منطقی و صمیمی نشون میده، و چندین بار هم شخصا جملات بسیار جالبی در خصوص اینکه: من هنرمند بیچاره ای هستم، کسی در این مملکت هنر را دددددرک نمیکند و جملاتی شبیه به این شنیدم.
و اتفاقا بر خلاف عده زیادی که این روزها به علت مد بودن هنرمندی(!!) رو به هنرمند شدن میارن (البته فقط از لحاظ وجنات) معتقدم که هنرمند نه تنها آدم پر مشکلی نیست، بلکه با دیدگاه خاصی به مسایل نگاه میکنه که از نظر دیگران مشکل هستن ولی از نظر خود شخص نه. و این رو عینا در هنرمندان دیدم.
نمونه دوستان هنرمند واقعی رو احتمالا هم شما زیاد دیدید و هم من. و برای من تشخیص این افراد از تماشاگر نماها (همون هنرمندهای زورکی!) خیلی ساده هست:
کافیه ببینیم که در وجود اون آدم هنر و خلق اون یک نیاز هست، یا هنرمند بودن. اینطوری خیلی راحت نتیجه معقولی میگیریم.

یک مساله ای رو روشن کنم فقط: من با افزایش کمیت فعالیت های هنری واقعا موافقم و اون رو منشا آشنایی بیشتر خودم و دیگران با هنر میدونم، از طرفی افزایش کمیت فرصتهای بیشتری رو در اختیار عموم مردم برای شناخت استعدادهای هنری خودشون قرار میده.
ولی بحث من در اینجا اصل موضوع هنر نیست. بلکه بیشتر هنرمند، و عقده های فردی و اجتماعی برای کسب این عنوان و یافتن یک موقعیت اجتماعی، بدون داشتن صلاحیت لازم برای کسب اون عنوان هست.

نظر شما چیه؟؟

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

