خانه > مطالب روزمره > طعمش را چشیده ای تا حالا؟

طعمش را چشیده ای تا حالا؟

یک روز عصر به خانه می آیی، لباسهایت را در میاوری، دوش میگیری، لباسهای نو میپوشی و ادکولن مکس واتر لاو میزنی، روی مبل مینشینی و یک دور خاطرات دوران کودکی تا جوانی ات را مرور میکنی و در انتظار مینشینی.
ولی هیچ اتفاقی نمیافتد، چون تو در انتظار هیچ چیز هستی. هزاران بار این کار را تکرار میکنی، ولی نتیجه ای نمیگیری. ولی درست در همان روزی که خسته میشوی و دیگر دوش نمیگیری، لباسهای نو نمیپوشی و ادکلن مکس ماتر لاو نمیزنی و روی مبل هم نمینشینی و خاطرات را هم به فراموشی میسپاری، به سراغت می آید. و تو غافلگیر میشوی. درست مانند شهرداری که با تمام آمادگی که همیشه دارد، هر وقت برف می آید غافلگیر میشود، چه برف سنگینی باشد و چه سبک.
آزمایش همین است. غافلگیری، اتفاق، مشکل و عدم قطعیت. چه میشود کرد؟ فکر نکنم کاری بشود کرد. گاهی اوقات در شرایطی در آسان ترین آزمایشات شکست میخوری که هزاران آزمایش سخت را پشت سر گذاشته ای. ولی وقتی شکست میخوری کسی پیروزی ها رو کار ندارد. شکست خورده ای و باید بازنده باشی و بمیری و حرف نزنی و هیچ کار دیگری نکنی…
طعمش را چشیده ای تا حالا؟

چند روزی است که به عنوان ناظر استاندارد سازی در مدرسه بسیار عظیمی که در حال ساخت است مشغول به کار هستم. امروز صبح یک کارگر افغانی بر اثر برق گرفتگی (احتمالا) مرد. از جزئیات که بگذریم، مرگ هم احتمالا تجربه منحصر به فردی است. گرچه من آن را تجربه کرده ام.

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. Parisha
    ژوئیه 8, 2008 در 14:10

    بارها چشیدم. مستاصل شدم. گریه کردم. بریدم.بارها بارها هم توی سخت ترین حالتها یکمرتبه برنده شدم بدون اینکه مطمئن باشم می برم.دنیای عجیبیه این برد و باختها

  2. //\/\\
    ژوئیه 8, 2008 در 20:33

    در ادامه حرفاي پريشا بايد بگم وقتي غافلگير مي‌شدم از شكست فكر ميكردم ديگه آخرشه و من واقعا تحملش ندارم و حتما مي‌ميرم تا اينكه يك شكست يا پيروزي ديگه و ناباورانه مي‌ديدم كه هستم، من هستم

  3. /\/\ /-\RY/-\ /\/\
    ژوئیه 9, 2008 در 03:06

    cheghad khondane in neveshtat aroomam kard…
    ajibe…
    manam tajrobash kardam…

  4. /\/\ /-\RY/-\ /\/\
    ژوئیه 9, 2008 در 03:08

    cheghad khondane in neveshtat aroomam kard…
    ajibe…
    manam tajrobash kardam…

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

