خانه > مطالب روزمره > پیامی فقط برای تو

پیامی فقط برای تو

امیدوارم سالتان اینگونه باشد…

یادم می آید وقتی که بچه بودم، همیشه نزدیک نوروز که میشد، منتظر سرخوش ترین لحظاتم بودم. تصورم از نوروز زمانی بود که زمین و زمان میچرخند، خورشید در نقطه خاصی قرار میگیرد و باعث میشود اتفاقات خوبی در زندگی ما بی افتد. ولی هیچ گاه اینگونه نمیشد. همواره پس از پایان نوروز انتظاراتم بی نتیجه میماند و احساس میکردم چیزی در زندگی ام کم است.

حالا که بیست و چند سال از آن زمان کودکی ام میگذرد، فکر میکنم که آن چیزی را که کم بود و هست میفهمم. من از تاثیر خودم در وقوع آن خوشی ها، آن شادی ها و سرخوشی هایی که دوستشان داشتم غافل بودم. همیشه گوشه ای می ایستادم و منتظر میماندم که شادی به سراغم بیاید، و انتظار برای مفهومی ساکن هیچ گاه به نتیجه ای نمی رسید….

امروز به زندگی خودم و بقیه آدمهایی اطرافم که نگاه میکنم، متوجه میشوم که این وضعیت برای بسیاری از ما هنوز هم پابرجاست. همه دوست داریم بقیه در درک وضعیت های روحی ما بکوشند، دوست داریم وقتی حالی داریم، کسی بیاید و بگوید: درک میکنم! ولی واقعا هیچ کس نمی آید…. دوست داریم که به دیگران محبت کنیم، دوست داریم که به دیگران نشان دهیم که چقدر مهربان، خوش قلب و خوش نیت هستیم، ولی همیشه از این میترسیم که نکند بقیه از آن سو استفاده کنند. همیشه دوست داریم که نشان دهیم که دارای چه شخصیت ممتاز و متفکری هستیم، ولی میترسیم با مخالفت روبرو شویم و و و و و….

خیلی از ما میترسیم خودمان را نشان دهیم. آن خودی که به خودی خود فهمیده، مهربان و با محبت، خوش قلب و خوش نیت، جذاب، زیبا و فریبنده است، و این دستاورد شومی است که در این جامعه نصیب ما شده است. ما این را یاد گرفته ایم و حاضر نیستیم ترکش کنیم. به ما یاد داده اند که مرد نکو محبتش را نثار هر کسی نمیکند، به ما یاد داده اند که زن نکو زیبائیش را هویدا نمیکند، و هزاران هزار از این خزئبلاتی که بی رحمانه از سوی عرف، شرع، دین، تربیت و آئین به ما تحمیل شده اند، و به جای آن چیزهایی ضروری تر که در زندگی مان محتاج آن بودیم از ما دریغ شده است، مانند ارزش واقعی ایمان به هرچیزی که میتواند امیدبخش باشد.

چه ساعات مفرح و شادی را میتوانستیم برای خانواده، دوستان و هر آنکسی که به او علاقمندیم صرف کنیم، ولی صرف مشت زدن در دهان استکبار، اثبات حقانیت اسلام و مسلمین و کارهای بیهوده دیگر کردیم، و هیچ کس به ما نگفت که «یک انسان مهربان هزاران بار تاثیر گذار تر از یک انسان صرفا مسلمان است» و ما این حماقت را به عنوان تدبیر رهبر خود میپذیرفتیم، زیرا خشونت برایمان ارزش شده بود، همه ما عقده کمبودهای خودمان را با این مشت های خیالی بر دهان دشمن فرضی میکوبیدیم، چه غفلت بزرگی که دشمن در آن حال در مجلش عیش و نوش مشغول نثار محبتش به خانواده اش بود و ما از خانوادمان دریغ میکردیم و در حسرت مرگ دشمن میسوختیم.

Hug

دوستان من، سال گذشته وقتی میخواستم به شما تبریک بگویم، آرزو کردم که در پایان سال وقتی از خود میپرسید «آیا من انسان خوبی هستم» جواب قانع کننده ای برای خود داشته باشید، و باور کنید با صمیم قلب آرزومندم همه شما جواب خوبی برای خود داشته باشید، بدون توجیه، بدون لحظه ای تردید و با یقین کامل.

امروز آرزومندم که زندگی مان در سال جدید پر باشد از صداقت و راستی، که صداقت و راستی آنقدر ارزشمند هستند که وقتی آنها را در خودمان احساس کنیم، دارای قدرتی خارق العاده و استثنائی میشویم که هر نوع بی صداقتی و دورویی و دروغ از سوی دیگران برایمان چون روز روشن و بی ارزش خواهد شد، آنقدر که قدرت بخشش دیگران، قدرت کشف شادی و ارزش دادن به زندگی خود و دیگران را پیدا میکنیم، و باور کنید، باور کنید، باور کنید که این را از صمیم قلبم برایتان آرزومندم.

دوست من، شاد زی

 

_____________________________________

** فایل زیر آهنگ Chances Are اثر زیبای Johnny Mathis است که در آلبوم Those Wonderful Years منتشر شد. اگر دوست داشتید این آهنگ را با صدای بلند گوش دهید، و این را به عنوان هدیه نوروز از سوی من قبول کنید 🙂 متن آهنگ هم در زیر آمده است:

 

Download Link: http://dejavupink.com/files/JohnnyMathisChancesAre.mp3

Chances are cause I wear a silly grin

The moment you come into view,

Chances are you think that I’m in love with you.

Just because my composure sort of slips

The moment that your lips meet mine,

Chances are you think my heart’s your Valentine.

 

In the magic of moonlight,

When I sigh, «Hold me close, dear,»

Chances are you believe the stars

That fill the skies are in my eyes.

 

Guess you feel you’ll always be

The one and only one for me

And, if you think you could,

Well, chances are your chances are awfully good.

 

Chances are you believe the stars

That fill the skies are in my eyes.

 

Guess you feel you’ll always be

The one and only one for me

And, if you think you could,

Well, chances are your chances are awfully good

chances are your chances are awfully good.

 

دسته‌ها:مطالب روزمره
  1. مارس 24, 2011 در 00:01

    نمی‌دونم این تیتر «فقط برای تو «آیا مخاطب خاصی دارد یا نه
    برای من که اولین بار است در اندک زمانی که این‌جا را می‌خوانم برایتان نظر می‌نویسم قطعا نبوده…
    اما آرزوی بسیار زیبایی داشتید ! زیبا شاید کلمه وصفی باشد و به کاربردی بودن آن لطمه بزند … از صمیم دل دوست دارم که تک تک ما بتونیم صادقانه راست بگوییم راحت ببخشیم و به قول شاعر بگذاریم که احساس هوایی بخورد 🙂

    • Dejavu
      مارس 24, 2011 در 01:23

      نه خانم پونه، مخاطب خاصی نداره، ولی در عین حال هرکسی که مطالعه کنه میشه مخاطب خاص….
      امیدوارم از زندگی راضی باشید.
      شاد زی.

  2. یک دوست
    آوریل 6, 2011 در 13:51

    سلام سیا!!
    خوشحالم پیدات کردم
    دنیا چقدر زود آدمها رو عوض میکنه

    • Dejavu
      آوریل 6, 2011 در 20:39

      سلام
      خوب چرا خودت رو معرفی نکردی؟!؟
      دنیا کی رو عوض کرده؟

  3. آوریل 7, 2011 در 21:26

    اوضاع خوبه ! کماکان به ننوشتن ادامه دهید تا من وقت کنم همه آرشیو را بخوانم 🙂
    شوخی بود

  4. ژوئن 6, 2011 در 15:52

    سلام دوست قدیمی

    خیلی قشنگه این حرفا ولی عمل کردن به اونا سخت.ممنون .جالب بود

    • Dejavu
      ژوئن 17, 2011 در 21:30

      آدم موجودی تواناست، اگر نقطه کمالی رو برای خودش معرفی نکنه هرگز هم به جایی نمیرسه. تلاش یعنی همین.

  5. ژوئیه 19, 2011 در 11:41

    Salam! Pas hanuz minevisid! Tofighe ejbari baes shod emruz dobare sar bezanam be webloge khodam ke arezuya update be delesh munde va baghiye doostan. Goftam salami arz konam. Postetun ghashang bud. Movafagh bashid. Bye!

    • Dejavu
      اوت 28, 2011 در 12:45

      خوش آمدی دوست قدیمی 🙂

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

